- Katılım
- 14 Kas 2024
- Mesajlar
- 1,218
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 38
Hotjar ile web sitenizde gerçekleşen kullanıcı hareketlerini görebilirsiniz. Hotjar kurulumu yaptıktan sonra, ısı grafiği, mause hareketleri, site tıklamaları, site içi anket, sayfa akışı gibi pek çok farklı analiz özelliğini sitenize kurabilirsiniz. Sitenize gelen ziyaretçiler sayfada hangi alanlara tıklıyor, sayfaların hangi bölümlerine göz atıyor, görüntülenen sayfadan sonra hangi sayfalara geçiş yapıyor tamamını görebilmeniz mümkündür.
İnternet teknolojilerinin geldiği nokta ile birlikte, web sitelerinin kullanıcı davranışlarını en iyi şekilde gözlemlemesi ve değerlendirmesi büyük önem kazandı. Herhangi bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların süreç içerisindeki davranışlarından tutun da hangi sayfada ne kadar vakit geçirdiğine varana kadar, detaylı ölçümlere sahip olmak dijital çağın en değerli artılarından biri olarak kabul ediliyor.
Şirketler potansiyel müşteriye ulaşabilmek ve mevcut müşteriyi daha fazla hizmete entegre edebilmek için internet sitelerini bir araç olarak görüyor. Kullanıcıların web sitesindeki her hareketini ölçebilen sistemler kullanan şirketler, elde ettikleri metriklerle ürün, hizmet ve servislerinde çeşitli değişikliklere gidebiliyor. Ayrıca kullanıcıların davranışları şirketlerin sunduğu hizmetlerdeki sorunları ortaya koyma konusunda da son derece değerli.Bu noktada ölçüm sistemlerinin karşılıklı etkileşimi ortak bir zeminde geliştirdiğini söylemek mümkün. Zira ürün veya hizmetle ilgili herhangi bir sorunun, kullanıcı davranışları neticesinde tespit edilmesi yine kullanıcılara artı olarak dönüyor. Verimlilik ve gelişim odaklı bir Web 2.0 dünyası yaratılmasına katkı sağlayan analiz metrikleri, uzun vadede organik trafiğin seviye atlamasına da yardımcı oluyor.
Zira kullanıcılar sorunlara yönelik yaptığınız iyileştirmeleri gördükçe marka isminizi daha çok aratıyor, marka isminiz daha çok aratılınca da çok doğal şekilde arama motorları sonuçlarındaki sıralamanız yükseliyor. Bir başka deyişle, ölçüm sistemleri kullanmak SEO (Search Engine Optimization) işleyişini de hatırı sayılır şekilde olumlu etkiliyor. Hotjar ise işlevsel kullanıcı deneyimi sunan analiz araçları arasında yer alıyor.
Fare imlecinin hareketi de dahil olmak üzere, bir web sitesini ziyaret ettiğinizde yapabileceğiniz tüm hamleleri algoritmasına dahil eden Hotjar, ziyaretçilere doğrudan soru sorarak ürün ve hizmet geliştirmesine yönelik veritabanı da oluşturabiliyor. Öte yandan sistem sadece şirketler ve işletmeler tarafından değil, kullanıcılarla farklı alanlarda buluşan web siteleri tarafından da sıkça tercih ediliyor.
Manuel kurulum için öncelikle tracking kod eklemelisiniz. Tracking kod ekleme işlemini tamamladıktan sonra, birkaç dakika içerisinde, istediğiniz verileri almaya başlamanıza imkân tanıyor. Tracking kodu veri almak istediğiniz sayfaların <head> kısmına eklemeniz gerekiyor. Kodu web sitenizdeki tüm sayfalara eklemek için ise ana temaya aynı işlemi yapmalısınız.
Google Tag Manager vasıtasıyla kurulum yapabilmeniz için tracking kod kullanarak GTM üzerinden etiket yaratmalısınız. Söz konusu işlem sırasında Hotjar isimli etiket oluşturduktan sonra Custom HTML Tag seçeneğinin seçilmesi oldukça mühim. Ardından tracking kod kurulum ekranındaki ilgili yere yapıştırılmalı. Daha sonra ise firing rules ve add butonlarını kullanmanız gerekiyor.
All Pages seçeneğini işaretlerseniz işlem tüm sayfalarda aktif hâle geliyor. Kurulumu tamamlamak için de publish butonuna tıklayıp birkaç saniye beklemeniz yeterli olacaktır. WordPress üzerinden kurulumda da tracking kod eklemesi yapılmalı. WordPress uzantılı web sitenize ilgili kodu ekledikten sonra istediğiniz izleme ve analiz işlemleri rahatlıkla yapılabilir.
Sahip olduğunuz web sitelerinden üst seviyede verim almanız için tasarlanan Hotjar, birden fazla unsur aracılığıyla ölçüm yapabilme kapasitesini bünyesinde barındırıyor. Yapısal olarak sahip olduğu dört ana özelliği, birbirleriyle entegre şekilde kullanabilen sistem, bir web sitesine dair olası tüm işlemlerin analiz edilebilmesini mümkün kılıyor. Hotjar heatmap, recording, funnel ve form temel özellikler arasında yer alıyor.
İnternet teknolojilerinin geldiği nokta ile birlikte, web sitelerinin kullanıcı davranışlarını en iyi şekilde gözlemlemesi ve değerlendirmesi büyük önem kazandı. Herhangi bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların süreç içerisindeki davranışlarından tutun da hangi sayfada ne kadar vakit geçirdiğine varana kadar, detaylı ölçümlere sahip olmak dijital çağın en değerli artılarından biri olarak kabul ediliyor.
Şirketler potansiyel müşteriye ulaşabilmek ve mevcut müşteriyi daha fazla hizmete entegre edebilmek için internet sitelerini bir araç olarak görüyor. Kullanıcıların web sitesindeki her hareketini ölçebilen sistemler kullanan şirketler, elde ettikleri metriklerle ürün, hizmet ve servislerinde çeşitli değişikliklere gidebiliyor. Ayrıca kullanıcıların davranışları şirketlerin sunduğu hizmetlerdeki sorunları ortaya koyma konusunda da son derece değerli.Bu noktada ölçüm sistemlerinin karşılıklı etkileşimi ortak bir zeminde geliştirdiğini söylemek mümkün. Zira ürün veya hizmetle ilgili herhangi bir sorunun, kullanıcı davranışları neticesinde tespit edilmesi yine kullanıcılara artı olarak dönüyor. Verimlilik ve gelişim odaklı bir Web 2.0 dünyası yaratılmasına katkı sağlayan analiz metrikleri, uzun vadede organik trafiğin seviye atlamasına da yardımcı oluyor.
Zira kullanıcılar sorunlara yönelik yaptığınız iyileştirmeleri gördükçe marka isminizi daha çok aratıyor, marka isminiz daha çok aratılınca da çok doğal şekilde arama motorları sonuçlarındaki sıralamanız yükseliyor. Bir başka deyişle, ölçüm sistemleri kullanmak SEO (Search Engine Optimization) işleyişini de hatırı sayılır şekilde olumlu etkiliyor. Hotjar ise işlevsel kullanıcı deneyimi sunan analiz araçları arasında yer alıyor.
Hotjar Nedir?
Hotjar, kullanıcıların herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinde sergilediği davranışları analiz eden yazılım araçlarından biri olarak tanımlanabilir. Isı haritaları, anketler ve oturum kayıtları gibi unsurlar aracılığıyla şirketlere geri bildirim gönderen Hotjar, internet protokolündeki son kullanıcı deneyimini daha iyi hâle getirmeyi başarıyor. Hotjar site izleme aracılığıyla kullanıcı davranışlarının tamamını görselleştirerek pratik bir kullanım ortaya koyuyor.Fare imlecinin hareketi de dahil olmak üzere, bir web sitesini ziyaret ettiğinizde yapabileceğiniz tüm hamleleri algoritmasına dahil eden Hotjar, ziyaretçilere doğrudan soru sorarak ürün ve hizmet geliştirmesine yönelik veritabanı da oluşturabiliyor. Öte yandan sistem sadece şirketler ve işletmeler tarafından değil, kullanıcılarla farklı alanlarda buluşan web siteleri tarafından da sıkça tercih ediliyor.
Hotjar Kurulumu Nasıl Yapılır?
Hotjar kurmak oldukça kolay bir işlem. Öncelikle kurulumun yapılabilmesi için yaygın şekilde kullanılan üç farklı yöntem olduğunu ifade etmek gerekiyor. Manuel olarak, Google Tag Manager ile ve WordPress aracılığıyla kurulumu gerçekleştirilebilen Hotjar, etkileşim oranı yüksek içerikler üretildikçe gelirlerin artmasına katkıda bulunuyor. Örneğin Hotjar kullanan bir e-ticaret sitesinin satın alma davranışlarında önemli ölçüde artış gözleniyor.Manuel kurulum için öncelikle tracking kod eklemelisiniz. Tracking kod ekleme işlemini tamamladıktan sonra, birkaç dakika içerisinde, istediğiniz verileri almaya başlamanıza imkân tanıyor. Tracking kodu veri almak istediğiniz sayfaların <head> kısmına eklemeniz gerekiyor. Kodu web sitenizdeki tüm sayfalara eklemek için ise ana temaya aynı işlemi yapmalısınız.
Google Tag Manager vasıtasıyla kurulum yapabilmeniz için tracking kod kullanarak GTM üzerinden etiket yaratmalısınız. Söz konusu işlem sırasında Hotjar isimli etiket oluşturduktan sonra Custom HTML Tag seçeneğinin seçilmesi oldukça mühim. Ardından tracking kod kurulum ekranındaki ilgili yere yapıştırılmalı. Daha sonra ise firing rules ve add butonlarını kullanmanız gerekiyor.
All Pages seçeneğini işaretlerseniz işlem tüm sayfalarda aktif hâle geliyor. Kurulumu tamamlamak için de publish butonuna tıklayıp birkaç saniye beklemeniz yeterli olacaktır. WordPress üzerinden kurulumda da tracking kod eklemesi yapılmalı. WordPress uzantılı web sitenize ilgili kodu ekledikten sonra istediğiniz izleme ve analiz işlemleri rahatlıkla yapılabilir.
Hotjar Özellikleri Nelerdir?
Hotjar arayüzünde bir hesabınız varsa bu arayüzde birden fazla web sitesine yer verebiliyorsunuz. Hesabınızla ilişkili tüm web siteleri bir site ID’sine sahip oluyor. Site ID’yi kullanarak Hotjar kodu ekleme işlemini gerçekleştiriyorsunuz. Doğrulama işleminin tamamlanmasının ardından oluşturduğunuz tüm web sitelerini kullanıcı dostu arayüz aracılığıyla takip edebiliyorsunuz.Sahip olduğunuz web sitelerinden üst seviyede verim almanız için tasarlanan Hotjar, birden fazla unsur aracılığıyla ölçüm yapabilme kapasitesini bünyesinde barındırıyor. Yapısal olarak sahip olduğu dört ana özelliği, birbirleriyle entegre şekilde kullanabilen sistem, bir web sitesine dair olası tüm işlemlerin analiz edilebilmesini mümkün kılıyor. Hotjar heatmap, recording, funnel ve form temel özellikler arasında yer alıyor.
- Heatmaps: Heatmap oluşturmadan önce isim tanımlaması yapmanız gerekiyor. İsim tanımlaması yaptıktan sonra sayfa sayısını girip takip edilecek ve edilmeyecek sayfaları belirleyebilirsiniz. Heatmap yardımıyla URL’lerde yalnızca belirli bir kelimeyi veya kelime grubunu takip edebilirsiniz.
- Recordings: Satın aldığınız üyelik tipine bağlı olarak 100, 2000, 5000 sayfa kayıt oluşturabilirsiniz. Recording özelliğiyle 30 saniyenin üzerindeki kullanıcı oturumları ve hareketleri kayıt altına alınabiliyor. Ek olarak filtreleme alanını kullanarak izlemek istediğiniz sayfaları detaylandırabiliyorsunuz.
- Funnels: Funnel özelliğiyle oturum sayılarını baz alarak çeşitli optimizasyon işlemleri yapabilirsiniz. İlgili özelliği kullanarak dönüşüm yolu tanımlayıp bu yolları sistemdeki adımlar doğrultusunda takip edebilirsiniz. Standart Hotjar hesaplarında sadece üç adet funnel oluşturma imkânına sahipsiniz.
- Forms: Form fonksiyonu üyelik türüne bağlı şekilde kayıt olanağına sahip olmanızı sağlıyor. Web sitelerindeki işlemler için tanımlanan form, analiz edilerek kullanıcılara sunuluyor. Form özelliğinin yardımıyla ziyaretçilerin form doldurma işlemi sırasında yaptığı hareketler kayıt altına alınıyor.
- Feedback: Polls, Surveys, Incoming ve Recuitrs, kullanıcı odaklı Feedback özelliğinin alt başlıklarını oluşturuyor. Kullanıcılardan farklı şekillerde dönüşler almanızı sağlayan özellik yardımıyla web sitenizi ziyaret eden herkesin deneyimlerine ulaşmanız mümkün hâle geliyor.
Hangi Verileri Analiz Edebilirsiniz?
Hotjar kullanımının web siteleri açısından birçok farklı nedeni söz konusu. İşlevsel web analiz cihazlarından biri olan Hotjar, temel olarak ziyaretçilerin web sitenizde nasıl vakit geçirdiğini tespit ediyor. Çeşitli fonksiyonların yardımıyla analiz sürecini daha verimli hâle getiren Hotjar, bünyesinde barındırdığı sayısız avantaj sayesinde şirketlerin çevrim içi ortamda yardımına koşuyor.
İyi bir analiz aracı olan Hotjar sadece ziyaretçilerinizi anlık olarak takip etmenizi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda internet protokolünde yer alan son kullanıcıların sitenizin hangi bölümünde daha çok vakit geçirdiğini de tespit edebiliyor. Hotjar heatmap özelliği sayesinde web sitenizdeki hangi içeriklerin daha çok ilgi gördüğünü ve hangi oranlarda tıklandığını görüntüleyebilirsiniz.
Tüm bunlara ek olarak Hotjar, sizin belirlediğiniz sayfalardaki mouse hareketlerini de kayıt altına alabiliyor. Bu sayede web sitenizin analinizi kullanıcı odaklı yapmak mümkün hâle geliyor. Hotjar yardımıyla sitenizin sadece ilgi çeken alanlarını değil, kullanıcıların ziyaret etmediği alanları da saptayabilirsiniz. İlgi çekmeyen alanları saptamanız ise iyileştirmeler yapmanızı ve uzun vadede SEO sonuçlarınızı geliştirmenizi mümkün kılıyor.
Üst seviyede yazılım niteliklerine sahip olan Hotjar’ın ilgi çekici özelliklerinden biri de web sitelerinin form sayfalarıyla ilgili. Kullanıcıların form sayfalarındaki hangi soruları doldurmakta zorlandığını tespit edebilen Hotjar, gerekli düzeltmeleri yapmanıza yardımcı oluyor. Böylece kullanıcılara yönelttiğiniz sorularda herhangi bir iletişim sorunu olup olmadığı ve soruların anlaşılma oranı tespit edilebiliyor.Kullanıcı deneyimini daha verimli ve işlevsel hâle getirmek için tasarlanan Hotjar, Web 2.0 dünyasının en sık tercih edilen analiz araçlarından biri. Arama motorlarından elde ettiğiniz sonuçları da olumlu etkileyen sistem, web sitenizi ziyaret eden herhangi bir kullanıcının ziyaret süresi boyunca yaptığı tüm işlemleri kayıt altına alıyor. Hotjar, internet ortamı için benzersiz bir deneyim sunuyor.