- Katılım
- 14 Kas 2024
- Mesajlar
- 1,258
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 38
Google arama sonuçlarındaki yapısını sürekli olarak değiştiriyor. Kullanıcılar, arama sonuçlarında genel şablonda yapılan değişikliği, zengin içerik sonuçları, yazı tipi değişikliği gibi bazı değişimleri fark edemeyebiliyorlar. Buna ek olarak Google, sürekli yeni SERP özelliklerini duyuruyor. Bu özelliklerden bazıları Featured Snippets, Haberler, Haritalar, Benzer Sorular ve Alışveriş Sonuçları gibi sonradan hayatımıza giren özellikler.
Google’ın bu sürekli güncellemelerinden anlaşıldığı kadarıyla teknoloji devi, artık sadece bir arama motoru olarak çalışmak istemiyor. Kullanıcıların neredeyse her sorusuna cevap üretebilen, her sorununu çözebilen bir cevap motoru ve hatta adeta bir yaşam koçu gibi olmak istiyor. Kullanıcıların basit cevaplar için siteye girmesine bile gerek kalmadan cevabı öğrenmesi için yeni düzenlemeler yapıyor.
Featured Snippets’ın yer aldığı alana sıfırıncı sıra veya position zero denilir. Bu şekilde adlandırılmasının sebebi ise arama sonucunun organik arama sonuçlarından daha yukarıda gözükmesidir. Featured Snippets 1. sıradaki sitenin de üstünde yani 0. sırada gözükür.
Featured Snippets birden farklı şekilde ortaya çıkabilir. Paragraf, numaralı liste, madde işaretli liste, tablo ve Youtube videosu şeklinde ortaya çıkabilmektedir.
Yapılan bir analize göre kesin olmasa da internet sitenizin Featured Snippets kısmında çıkabilmesi için arama sonucunda ilk sayfada olması gerekiyor. Ahrefs 2 milyon Featured Snippets üzerinde yaptığı detaylı analizde sonuçların ilk sayfada yer alan sitelerden çekildiğini fark etmiş. Her ne kadar ilk sayfada olmayıp Featured Snippets kısmında yer almak imkansız olmasa da oransal olarak düşünüldüğünde çok zor olduğu anlaşılacaktır.
Bu konuda bilinmesi gereken bir başka detay ise Featured Snippets’da yer alan bilginin dil bilgisi kurallarına uygun olarak yazılmış olması. Kullanıcının anlayamadığı içerik Google tarafından 0. sıraya çıkarılmaz. Bunun yanında, Featured Snippets’ların doğru formatta olması da gerekir. Tablo olması gereken bir yerde paragraf şeklinde yazdığınız içeriğin 0. sırada gözükmemesi normal bir durumdur.
Zararlı olduğunu savunan görüş ise kullanıcının siteye girmesine gerek kalmadan cevabı öğrendiğini ve bundan dolayı trafik kaybı ve gelirlerinizde düşüş yaşanacağını söylüyor.
Eğer Featured Snippets kısmında görünen bir içeriğiniz olup olmadığını merak ediyorsanız bunun için SEMrush ve Ahrefs gibi çevrimiçi hizmet veren SEO analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Eğer bu hizmetleri almıyorsanız veya almak için yeterli bütçeniz yoksa manuel sorgulama yoluyla herhangi bir Featured Snippets’ta yer alıp almadığınızı öğrenmeniz gerekir. Search Console paneli üzerinden en çok görüntüleme alan anahtar kelimelerinizi bularak o kelimeler üzerinden aramalarınızı yapabilirsiniz. Manuel sorgulama, elle ve tek tek yapıldığı için zor bir işlem olsa da, popüler kelimelerinizi bulup aratarak zamandan önemli bir tasarruf sağlamış olursunuz.
Google’ın bu sürekli güncellemelerinden anlaşıldığı kadarıyla teknoloji devi, artık sadece bir arama motoru olarak çalışmak istemiyor. Kullanıcıların neredeyse her sorusuna cevap üretebilen, her sorununu çözebilen bir cevap motoru ve hatta adeta bir yaşam koçu gibi olmak istiyor. Kullanıcıların basit cevaplar için siteye girmesine bile gerek kalmadan cevabı öğrenmesi için yeni düzenlemeler yapıyor.
Featured Snippets Nedir?
Featured Snippets, sıfırıncı sıra veya İngilizce adıyla position zero olarak adlandırılan kısımda görülen arama sonucuna verilen isimdir. Aramaya en uygun sonucu barındıran internet sitesinden verinin cevabını çeken Google, o cevabı Featured Snippets alanında gösterir.Featured Snippets’ın yer aldığı alana sıfırıncı sıra veya position zero denilir. Bu şekilde adlandırılmasının sebebi ise arama sonucunun organik arama sonuçlarından daha yukarıda gözükmesidir. Featured Snippets 1. sıradaki sitenin de üstünde yani 0. sırada gözükür.
Featured Snippets birden farklı şekilde ortaya çıkabilir. Paragraf, numaralı liste, madde işaretli liste, tablo ve Youtube videosu şeklinde ortaya çıkabilmektedir.
Featured Snippets’da Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kullanıcılar veya internet sitesi sahipleri şu noktayı bilmeli ki, Featured Snippets herhangi bir kişi tarafından oluşturulamaz, tamamen arama motoru Google’ın insiyatifinde oluşur. Eğer sunduğunuz bilgi kullanıcı için daha doğru ve gerekli bir bilgiyse, Featured Snippets alanında yer alan bir başka site yerine sizin internet sitenizde gözükebilir.Yapılan bir analize göre kesin olmasa da internet sitenizin Featured Snippets kısmında çıkabilmesi için arama sonucunda ilk sayfada olması gerekiyor. Ahrefs 2 milyon Featured Snippets üzerinde yaptığı detaylı analizde sonuçların ilk sayfada yer alan sitelerden çekildiğini fark etmiş. Her ne kadar ilk sayfada olmayıp Featured Snippets kısmında yer almak imkansız olmasa da oransal olarak düşünüldüğünde çok zor olduğu anlaşılacaktır.
Bu konuda bilinmesi gereken bir başka detay ise Featured Snippets’da yer alan bilginin dil bilgisi kurallarına uygun olarak yazılmış olması. Kullanıcının anlayamadığı içerik Google tarafından 0. sıraya çıkarılmaz. Bunun yanında, Featured Snippets’ların doğru formatta olması da gerekir. Tablo olması gereken bir yerde paragraf şeklinde yazdığınız içeriğin 0. sırada gözükmemesi normal bir durumdur.
Featured Snippets Zararlı mı?
Bu soru karşısında verilen iki farklı cevap bulunuyor. Featured Snippets’ın yararlı olduğu söyleyen görüşe göre eğer orada yer alabiliyorsanız bu sayfanızın önemini ve otoritesini gösterir. Bu da marka bilinirliğinize önemli katkı yapar.Zararlı olduğunu savunan görüş ise kullanıcının siteye girmesine gerek kalmadan cevabı öğrendiğini ve bundan dolayı trafik kaybı ve gelirlerinizde düşüş yaşanacağını söylüyor.
Eğer Featured Snippets kısmında görünen bir içeriğiniz olup olmadığını merak ediyorsanız bunun için SEMrush ve Ahrefs gibi çevrimiçi hizmet veren SEO analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Eğer bu hizmetleri almıyorsanız veya almak için yeterli bütçeniz yoksa manuel sorgulama yoluyla herhangi bir Featured Snippets’ta yer alıp almadığınızı öğrenmeniz gerekir. Search Console paneli üzerinden en çok görüntüleme alan anahtar kelimelerinizi bularak o kelimeler üzerinden aramalarınızı yapabilirsiniz. Manuel sorgulama, elle ve tek tek yapıldığı için zor bir işlem olsa da, popüler kelimelerinizi bulup aratarak zamandan önemli bir tasarruf sağlamış olursunuz.